Sugestii na temat najskuteczniejszej metody pozwalającej schudnąć jest niemal tyle, co osób walczących z nadprogramowymi kilogramami. Część z tych opinii została poparta badaniami naukowymi, a z kolei inne opierają się na doświadczeniach ludzi. Musisz również zdawać sobie sprawę z faktu, że spora część z nich wywodzi się z niepewnego źródła.

Zasady odchudzania skazujące na porażkę

Jeszcze do niedawna byliśmy przestrzegani przed zagrożeniami wynikającymi ze spożywania dużej ilości jajek – cholesterol znajdujący się w żółtku miał byś powodem powstawania chorób serca. Zupełnie podobnie jakiś czas temu w centrum znajdowały się tłuszcze, który nagminnie były eliminowane w różnych dietach. Na ten moment panuje nowa moda żywieniowa, która polega na cięciu ilości dostarczanych węglowodanów. Wiele osób czuje się przytłoczona ilością dostępnych informacji i mają problem z ustaleniem swojego sposobu pozwalającego pozbyć się zbędnych kilogramów. Zdając sobie sprawę z największych zagrożeń dla szczupłej sylwetki zdecydowanie prościej będzie nam funkcjonować.

Nie jedz późno w nocy

Za powszechne uważa się, że jedzenie późno  w nocy bądź nawet po godzinie 19:00 jest powodem nadwagi. Idea jest taka, że dokonując porównania ilości spalanych kalorii w ciągu dnia, w nocy, kiedy śpimy  nie spalamy aż tylu kalorii. Nie mniej jednak największe znaczenie dla utraty wagi nie ma to kiedy jemy, ale co i ile zjadamy.
Aby móc skutecznie schudnąć twoje całkowite spożycie kalorii musi być mniejsze niż to, co spalasz podczas ćwiczeń lub ogólnej aktywności fizycznej. Ogólnie nie ma znaczenia, czy są to kalorie spożywane na śniadanie czy na kolacje. Jeżeli jesz więcej niż spalasz, możesz przytyć.

Ranking diet, sprawdź najskuteczniejszą

Węglowodany powodują, że tyjemy

Chleb, makaron oraz ziemniaki postrzegane są jako koszmar wszystkich dążących do szczupłej  zgrabnej sylwetki. Z całą pewnością prawdą jest fakt, że przez zmniejszenie ilości spożywanych tego rodzaju pokarmów, ludzie często  osiągają pożądane efekty. Musisz jednak pamiętać, że utrata masy ciała zwykle jest spowodowana zmniejszeniem ilości spożywanych kalorii. Produkty mączne są dosyć kaloryczne, a ograniczając ich podaż zjadamy automatycznie mniej kalorii.

Tłuszcz równa się większa masa ciała

Jeszcze kilka lat temu rynek był zasypany przez tysiące nowych produktów beztłuszczowych bądź o niskiej zawartości tłuszczu. Z tymże producenci ograniczyli ilość tłuszczu na rzecz większej ilości cukru w celu poprawy walorów smakowych. Tłuszcz to bardzo ważny element naszej diety, który pozwala utrzymać uczucie sytości na dłużej oraz zminimalizować ryzyko powstania chorób serca. Największe znaczenie ma dobór odpowiednich tłuszczy – czyli unikać należy trans na rzecz tłuszczy nienasyconych.

Muszę spalić każdą kalorię, jaką dostarczam organizmowi

Wiele osób jest bardzo mocno pochłonięta liczeniem kalorii spożywanych i ilości kalorii spalanych. Do tego stopnia są zaabsorbowani, że zapominają, że organizm potrzebuje kalorii potrzebnych do podtrzymania podstawowych funkcji życiowych, czyli krążenia krwi, oddychania czy trawienia.

Pomijanie posiłków pomaga schudnąć

Na pierwszy rzut oka może wydawać się to dobrym pomysłem, ale w rzeczywistości najczęściej powoduje przyrost masy ciała. W momencie, kiedy organizm nie otrzymuje jedzenia regularnie musi magazynować kalorie przez co spowalnia metabolizm. Poza tym niedojadanie zwiększa ryzyko podjadania tłustych i niezdrowych przekąsek.

5 najczęstszych błędów żywieniowych
5 (100%) 1 vote
Share.

About Author

Niezwykle zgrany zespół, dla którego zdrowe odżywianie i sport to styl życia, nie obowiązek. Każdego dnia staramy się inspirować do działania i zrzucenia zbędnych kilogramów setki polaków.

2 komentarze

  1. Proces odchudzania się był dla mnie jednym wielkim koszmarem, bo do tej pory jadłam dosłownie to co chciałam. U mnie problemem było chyba jednak nie to co jem, ale w jakich ilościach… jadłam po prostu aż do momentu, gdy jedzenie podchodziło mi już niemal do gardła! Takie jakby jedzenie „na zapas” :/ na szczęście w końcu wzięłam się za siebie, bo ileż można chodzić w szerokich ubraniach, próbując ukryć wielkość mojego brzucha…nauczyłam się jeść mniej, ale też zdrowiej i powoli wracam do formy sprzed lat 🙂

  2. Ilość teorii dotyczących tego co jest dla nas dobre, a co absolutnie złe może naprawdę przytłoczyć! Kiedy ja próbowałem zrzucić parę kilo na własną rękę niemal wariowałem od ilości sprzecznych informacji, które znaleźć można w sieci. A tak naprawdę każdy z nas inaczej reaguje na różne rodzaje pokarmów i najlepiej zacząć odchudzanie od wizyty u kogoś kto po prostu się na tym zna. Dobry dietetyk może zwrócić naszą uwagę na to co jeść, a czego lepiej unikać, a do tego może skomponować nam też jadłospis na dobry początek.

Leave A Reply