Panuje przekonanie, że aby skutecznie schudnąć należy z diety wyeliminować węglowodany. Mimo faktu, że cukry proste są kaloryczne to stanowią główne źródło energii. Stąd też całkowicie nie powinno się wykluczać węglowodanów o niskim indeksie glikemicznym z codziennej diety. One nie przeszkadzają w osiągnięciu wymarzonej sylwetki. Jeżeli jednak wybierzesz odpowiednie źródło węglowodanów możesz być pewien, że uda Ci się utrzymać Twój apetyt na wodzy, dostarczając mu odpowiednią dawkę energii w ciągu całego dnia.

Pełnoziarnsty chleb

Jeżeli zależy Ci na tym, aby pozbyć się niechcianych kilogramów to wybór razowego chleba jest jednym z kroków zbliżających Cię do wymarzonej sylwetki. Znaczenie ma nie tyko wygląd pieczywa, ale przede wszystkim jego skład. Sięgnij po ten produkt, którego pierwszym składnikiem jest mąka pełnoziarnista.

Owoce

Owoce powinny stanowić jeden z głównych filarów Twojego jadłospisu. Spokojnie można je dodać do śniadania czy chrupać jako przekąskę pomiędzy posiłkami. Są to źródłem antyoksydantów, witamin, błonnika i składników mineralnych.

Warzywa

Zupełnie podobnie jak owoce i warzywa zawierają dobre węglowodany, a jednocześnie mają niską zawartość tłuszczu oraz kalorii. Jeżeli chcesz schudnąć, musisz spalić więcej kalorii niż ich spożywasz. Stąd też warzywa, które mają dużą zawartość błonnika są idealnym dodatkiem do posiłku

Owsianka

Owsianka jest zdrowym i smacznym wyborem już na początku dnia. Zdecydowanie nie poleca się kupować gotowych błyskawicznych owsianek, gdyż nierzadko są z dodatkiem cukru lub składają się z rafinowanego i pozbawionego swoich właściwości owsa. Gotowanie owsianki na wodzie lub mleku wymaga poświęcenia kilku minut a sobie fundujemy śniadanie, które rozgrzeje organizm od środka. Osłodzić ją można świeżymi owocami, odrobiną miodu i cynamonem.

Ranking suplementów diety na odchudzanie

Alternatywne zboża

Stale rośnie liczba osób, która zmuszona jest do przejścia na dietę bezglutenową. Jeżeli i Ty zaliczasz się do grona osób, które nie mogą konsumować tradycyjnych zbóż takich jak: pszenica i żyto to warto jest szukać alternatyw. Brązowy ryż, proso czy komosa ryżowa to bogactwo witamin i smaków – sięgaj po nie jeśli chcesz przygotować dania główne lub przystawki.

Fasola

Czy wśród dostępnych produktów znajdzie się taki, który zaspokoi nasz głód, a jednocześnie nie będzie miał zbyt dużo kalorii? Okazuje się, że ziarna fasoli są idealnym wyborem do diety redukcyjnej, ponieważ zawierają błonnik, który pozwala kontrolować apetyt. Jest to również źródło pełnowartościowych węglowodanów, które dostarczają dużą dawkę energii. Istnieje również wiele odmian fasoli i z całą pewnością będziesz w stanie znaleźć tą, która usatysfakcjonuje Twoje kubki smakowe.

6 źródeł węglowodanów złożonych
Będzie nam miło gdy ocenisz naszą pracę
Share.

About Author

Miłośnik koszykówki dla którego zdrowe odżywianie i sport to styl życia, nie obowiązek. Każdego dnia staramsię inspirować do działania i zrzucenia zbędnych kilogramów setki polaków.

Leave A Reply