Jadłospis mający na celu prowadzić do zmniejszenia wagi ciała powinien przede wszystkim uczyć nowych i zdrowych nawyków żywieniowych, uwzględniając przy tym Twój grafik dnia oraz niektóre przyzwyczajenia. W ten sposób zwiększasz swoje szanse na sukces i przybliżasz się do osiągnięcia wymarzonej sylwetki.

Jakie zachowania determinują zmianę wyglądu?

Niektórzy jedzą duże śniadania, z kolei inni mają czas wyłącznie na małą przekąskę po przebudzeniu. Część z nas je obiad wczesnym popołudniem, a inni wczesnym wieczorem. Grafik dnia pomiędzy tymi dwoma posiłkami jest różny. Jeżeli dodamy do tego różne preferencje smakowe to tym bardziej zdajemy sobie sprawę z konieczności dopasowania diety do indywidualnych potrzeb. Pomiędzy tymi dwoma najważniejszymi posiłkami w ciągu dnia nieraz jest dosyć duża rozpiętość czasowa wobec czego warto jest posiadać w zanadrzu przepis na zdrową przekąskę.

Jaka powinna być przekąska w ciągu dnia?

Pierwszą i w zasadzie nadrzędną zasadą, o której koniecznie musisz pamiętać jest przerwa pomiędzy posiłkami i przekąskami. Zadbaj o to, aby nie była ona krótsza niż 2 godziny, ale i nie dłuższa niż 3 godziny. Jeżeli zaliczasz się do grona osób, które raczej jedzą mało w przeciągu dnia bądź też nie dbają o skład swoich posiłków początkowo nowy jadłospis będzie wymagał od Ciebie nie małej mobilizacji. Pomoże Ci na pewno w tym fakt, że Twój organizm będzie w stanie szybko dostosować się do tych zmian. Po tygodniu lub dwóch dodatkowy posiłek w ciągu dnia stanie się dla Ciebie czymś zupełnie naturalnym. Możesz wspomóc się ustawieniem przypomnienia w telefonie, które będzie Ci wskazywać porę zjedzenia przekąski – metoda ta doskonale sprawdza się u osób, które zapominają o zdrowym smakołyku pomiędzy większymi posiłkami.

Ranking suplementów diety na odchudzanie

O tym musisz pamiętać..

Aby Twoje drugie śniadanie było pełnowartościowe i zbilansowane musisz zadbać o obecność białek, węglowodanów złożonych oraz niewielkiej ilości tłuszczy – w ten sposób Twój organizm dostanie wszystko to, czego mu najbardziej potrzeba, aby mógł sprawnie funkcjonować.

Duże znaczenie ma również różnorodność posiłków. Jeżeli na swoje śniadanie zjadasz kanapkę, to na drugie przyszykuj sobie owsiankę bądź omlet. Musisz również pamiętać o tym, że wielkość Twojego posiłku w ciągu dnia zależne jest od wielkości Twojego śniadania i czasu, w którym jesz obiad. Pomysłów na drugie śniadanie i obiad jest bez liku  wobec czego na pewno znajdziesz odpowiednią propozycję dla siebie, która idealnie wkomponuje się w Twoje preferencje smakowe.

Pamiętaj o wodzie!

Nie od dziś wiadomo, że cukry proste są głównym powodem nadwagi. Aby móc cieszyć się zgrabną sylwetką warto jest zrezygnować z podaży cukrów w diecie. Można zacząć od zaprzestania słodzenia herbaty i kawy, a wszystkie kolorowe napoje zastąpić wodą. Bądź kreatywny! Jeżeli nie przepadasz za zwykłą wodą to możesz dodać do niej plasterek cytryny, limonki a nawet ogórka. W ten sposób zmienisz jej smak.

Dietetyczna przekąska przed obiadem – czyli co zjeść, aby było zdrowo i szybko
5 (100%) 2 votes
Share.

About Author

Niezwykle zgrany zespół, dla którego zdrowe odżywianie i sport to styl życia, nie obowiązek. Każdego dnia staramy się inspirować do działania i zrzucenia zbędnych kilogramów setki polaków.

2 komentarze

  1. Pracuję w domu przed komputerem i zwykle jem o dość stałych porach, ale niestety nie umiem skomponować sobie fajnych posiłków, więc zwykle kończy się na tym, że jem co mi wpadnie w ręce… Nie przygotowuję też sama obiadów, więc nie do końca mam wpływ na to jak będzie wyglądał mój największy posiłek w ciągu dnia 🙁 Wiem, że w sieci jest mnóstwo przepisów, ale jak przychodzi co do czego i stoję przed półkami w sklepie to nie mam pojęcia po co sięgnąć. Zastanawiam się nad wizytą u dietetyka, ale sama nie wiem czy nie jest to wyrzucanie pieniędzy w błoto…

  2. Justynka Em on

    Ja przez bardzo długi czas jadłam o bardzo różnych porach, bo zapracowałam się i nagle przypomniałam sobie, że od 5 godz nic nie jadłam. A później pakowałam w siebie to co akurat miałam pod ręką. Efekt był taki, że przy siedzącej pracy bardzo szybko zarobiłam sporo nadprogramowych kilogramów i zaczęłam mieć straszne kompleksy. Wiem, że zwykle wydaje nam się, że spokojnie damy radę sami, ale dietetyk może bardzo pomóc! Czasem nie chodzi o to żeby trzymać się stricte jadłospisu, który nam poda, ale przede wszystkim „przeszkoli” nas co powinno się znaleźć w danym posiłku przy takim trybie pracy!

Leave A Reply