Na temat ćwiczeń mięśni brzucha powstało wiele mitów. Jeszcze kilkanaście lat temu wyjątkowo popularne było katowanie się brzuszkami, dziś prawie zapomniano o 6 Weidera na rzecz ćwiczeń typu ABS.

Poniżej znajdziecie kilka najważniejszych zasad, które pozwalają ukształtować mięśnie brzucha i pozbyć się tłuszczu.

Pamiętaj, że głodzenie się pozwala schudnąć, ale szybko wrócimy do wagi sprzed odchudzania. Powinieneś wypracować odpowiednią dietę, której założeniem będzie zrzucenie nadmiaru tłuszczu w dłuższym czasie. Miej na uwadze fakt, że same ćwiczenia nie pozwalają na odsłonięcie mięśni brzucha, bo tłuszcz nigdy nie jest spalany selektywnie. Czy istnieje idealna dieta? Każda dieta, która dostarczy wszystkich potrzebnych składników odżywczych i dostarczy mniej kalorii aniżeli potrzebuje Twój organizm.

Nie skupiaj się wyłącznie na ćwiczeniach mięśni brzucha. Znacznie lepsze efekty uzyskasz dzięki regularnym wizytom na siłowni i trenować wszystkie partie ciała. Poza nimi dodaj kilka ćwiczeń na brzuch i wykonuj je zgodnie z planem treningowym. Pamiętaj, że im większa jest Twoja masa mięśniowa, tym więcej tłuszczu samoczynnie spala Twój organizm.

Pamiętaj o tym, by robić rozgrzewkę. Mięśnie brzucha można przetrenować, dlatego zaczynaj wszystkie ćwiczenia od kilkuminutowej rozgrzewki, wykonując ćwiczenia bez obciążenia.

Regularny trening mięśni brzucha wymaga regeneracji, dlatego możesz je wykonywać każdego dnia. Zadbaj o to, by organizm miał czas na regenerację jeżeli wykonujesz trening z obciążeniem. Jeżeli masz w planach trenować mięśnie brzucha, to wykonuj je co najmniej 2 godziny po jedzeniu. Trenowanie po najedzeniu nie może być niekomfortowe, a Ty nie będziesz mógł wykonać pełnego zakresu ruchu.

Bardzo ważne jest, abyś wykonywał dokładnie każde ćwiczenie. Zbyt szybkie wykonywanie nie przyniesie żadnych rezultatów. W momencie, gdy nie przykładasz uwagi do techniki, pracują głównie mięśnie kręgosłupa, a nie brzucha, co prowadzi do bólu pleców kolejnego dnia.

Zadbaj również o to, aby zwiększyć ilość wzniosów nóg w zwisie. Dowiedziono, że to ćwiczenie jest o wiele bardziej efektywniejsze aniżeli zwykłe brzuszki. Możesz wykonywać na przykład na drążku treningowym. W chwili, gdy przyzwyczaisz się do tego ćwiczenia, możesz założyć obciążniki na nogi.

Trenuj wszystkie partie mięśni brzucha. Nie zapominaj o skośnych mięśniach brzucha, które bardzo często są pomijane. Organizm przyzwyczaja się do ćwiczeń, dlatego raz na jakiś czas powinieneś zmieniać ich zestaw na bardziej wymagający.

Zadbaj o bezpieczeństwo podczas wykonywania ćwiczeń. Sprawdzaj, czy ławeczka na której ćwiczysz, jest sucha i w razie potrzeby wycieraj ją. Jeśli będzie mokra, możesz z niej spaść i nabawić się poważnej kontuzji.

Share.

About Author

Miłośnik koszykówki dla którego zdrowe odżywianie i sport to styl życia, nie obowiązek. Każdego dnia staramsię inspirować do działania i zrzucenia zbędnych kilogramów setki polaków.

Leave A Reply