Kawa towarzyszy nam każdego dnia – pijemy ją w domu, w pracy, czy z przyjaciółmi w kawiarni. Jednak ten uwielbiany przez wielu napój, który jest pity w przerwach pomiędzy obowiązkami dnia codziennego może być kaloryczny za sprawą dodatków, co niewątpliwie jest sporym zagrożeniem dla szczupłej i zgrabnej sylwetki.

Czy wiesz, co pijesz?

Jeżeli pijesz kawę w domu to możesz w pełni kontrolować sposób jej przyrządzenia. Od Ciebie zależy po jak jej rodzaj sięgniesz, jaki słodziku użyjesz i czy w ogóle go dodasz. Kilka paczuszek cukru dziennie, nieodpowiednia śmietanka nie produkowana z nabiału to sposób, by nabrać niezdrowych przyzwyczajeń związanych z piciem kawy.

Co jest dobre, a co lepiej omijać?

Musisz pamiętać, że jest kilka rzeczy, na które w szczególności powinieneś zwracać uwagę. Pracujesz w biurze? Zaopatrz się w swój zestaw do parzenia kawy. Z kolei w kawiarni dobrze jest wiedzieć, co się zamawia, aby nie kupić sobie kalorycznej bomby.

Zdrowe dodatki do kawy

  • chude mleko idealne dla każdego, kto pilnuje wagi ciała, a w dodatku zapewnia solidną dawkę witaminy D.
  • mleko sojowe zmienia smak kawy, dodaje jej delikatny słodki posmak, jednak z uwagi na niską zawartość wskaźnika glikemicznego, stabilizuje poziom glukozy we krwi – idealny produkt dla wszystkich odchudzających się.
  • mleko migdałowe nie zawiera laktozy ani cholesterolu – w przeciwieństwie do produktów pochodzenia zwierzęcego.
  • naturalne słodziki z reguły te szeroko dostępne zawierają sporo kalorii. Powinieneś sięgać po takie, które nie ich nie mają i delikatnie zmieniają smak kawy.

Niezdrowe dodatki do kawy

  • cukier więcej niż łyżeczka cukru to już za dużo, a w szczególności jeżeli pijesz kilka kaw dziennie. Pamiętaj, że inne słodziki jak brązowy cukier czy miód w dużych ilościach również są szkodliwe.
  • sztuczne słodziki do kawy z reguły są one pełne chemii i kalorii – nie wpływają korzystnie na nasz organizm, zwłaszcza jeżeli używane są codziennie.
  • proszkowane śmietanki do kawy wszystkie śmietanki, które nie wymagają, aby trzymać je w lodówce są niezdrowe i zawierają tłuszcze trans niesprzyjające odchudzaniu się.
  • smakowe śmietanki do kawy najczęściej są one płynne i serwowane są w kawiarniach i restauracjach. Zawierają one wiele niezdrowych składników mimo, iż mogą dobrze smakować, nie są ani trochę zdrowe.
Kawa to podstawa – kaloryczne dodatki do niej
5 (100%) 2 votes
Share.

About Author

Niezwykle zgrany zespół, dla którego zdrowe odżywianie i sport to styl życia, nie obowiązek. Każdego dnia staramy się inspirować do działania i zrzucenia zbędnych kilogramów setki polaków.

2 komentarze

  1. Właśnie ostatnio zastanawiałam się czy te wszystkie słodziki, które są promowane jako lepsza alternatywa dla cukru, rzeczywiście są dla nas takie zdrowe! Według mnie wszystko co sztuczne nie jest dla nas korzystne na dłuższą metę, dlatego przekonałam mamę żeby darowała sobie ten dodatek do kawy i herbaty… Aha i oczywiście też zgadzam się, że to słodycze są często najgorszym dodatkiem, który może zniweczyć nasze wysiłki w osiągnięciu idealnej sylwetki. Czasem po prosu nie można się oprzeć żeby do tego czarnego napoju nie sięgnąć po coś słodkiego 😉

  2. Kiedyś wręcz nie wyobrażałam sobie picia nieposłodzonej kawy, ale na szczęście życie zmusiło mnie do zmiany moich nawyków. Na studiach nie opłacało mi się kupowanie całej paczki cukry tylko do kawy, więc po prostu nie było innego wyjścia jak tylko oduczyć się picia słodzonych napoi 😉 Niestety najgorszym dodatkiem do kawy są według mnie wszelkiego typu ciasta i ciasteczka, bez których często trudno sobie wyobrazić jej picie, na przykład z przyjaciółkami… ja staram się piec słodycze własnej roboty, które są po prostu zdrowsze.

Leave A Reply