Często wydaje nam się że dokonujemy świadomych i zdrowych wyborów żywieniowych. Mimo, że skrupulatnie przeglądamy każdy produkt przed włożeniem go do koszyka podczas zakupów w sklepie, nadal coś jest nie tak. Kupujemy zdrowe produkty, liczymy kalorie, a jednak wciąż nie możemy poradzić sobie z nadmiernym apetytem – czego skutkiem jest walka z nadprogramowymi kilogramami. Aby jednak uniknąć tego scenariusza, warto dokładnie przyjrzeć się składnikom, które nierzadko skrzętnie ukrywane są w produktach na pozór uznawanych za fit.

Utwardzony tłuszcz roślinny

Utwardzane tłuszcze bądź częściowo utwardzane oleje roślinne (znane są pod nazwą tłuszcze trans) powinny być całkowicie usunięte z naszego codziennego jadłospisu. Same oleje roślinne są zaliczane do zdrowych produktów, ale poprzez proces uwodornienia tracą swoje właściwości, a co gorsze mogą zwiększyć stężenie złego cholesterolu LDL i trójglicerydów we krwi. Tak więc zaleca się usunąć ze swojej diety margarynę, masło roślinne, a także frytki, ciastka i wszelkie produkty wysokoprzetworzone.

Ranking suplementów diety na odchudzanie

Tłuszcze nasycone

Tłuszcze nasycone są pochodzenia zwierzęcego i mogą również przyczynić się do wzrostu stężenia złego cholesterolu LDL. Trzeba dodać, że organizm człowieka jest w stanie bardzo szybko metabolizuje tłuszcze nasycone, a więc spożywane w nadmiarze może prowadzić do zwiększonego magazynowania nadmiaru tłuszczu przez nasze ciało. Musisz również zdawać sobie sprawę z faktu, że tłuszcze pochodzenia zwierzęcego mają dużo innych właściwości, które są wymagane do tego, aby móc zachować pełnię zdrowia. Stąd też nie zaleca się, aby całkowicie eliminować tłuszcze nasycone ze swojej diety.

Syrop fruktozowo-glukozowy

Jest to wyjątkowo często spotykany składnik produktów o obniżonej zawartości cukru. Ponadto producenci żywności nagminnie wykorzystują go do poprawy smaku swoich produktów. Miej na uwadze, że żywność bogata w ten składnik powoduje odkładanie się złogów  tłuszczu, a  w szczególności w okolicach brzucha. Jeżeli więc w Twojej diecie znajduje się dużo produktów bogatych w cukier bądź syrop fruktozowo-glukozowy możesz mieć nie małe problemy z osiągnięciem wymarzonej wagi ciała.

Sztuczne słodziki

Kolejnym haczykiem, na który bardzo często dajemy się złapać stosowanym przez producentów żywności są produkty z obniżoną zawartością cukru. Możemy je znaleźć w jogurtach, czy napojach dietetycznych. Musisz zdawać sobie sprawę z faktu, że sztuczne substancje słodzące aktywują odpowiednie receptory, które z kolei zwiększają zdolność organizmu do absorbowania większej ilości cukru.

Biała mąka

Ziarno zbóż składa się ze skrobi oraz otoczki biologicznej. W skład wspomnianej otoczki wchodzą witaminy, enzymy oraz substancje mineralne. Biała mąka jest pozbawiona otoczki przez co ma niewiele wartości odżywczych i bardzo małą ilość błonnika. Trzeba również dodać, że utrudnia ona prawidłowe trawienie pokarmów i powoduje zbyt gwałtowny wzrost, a następnie spadek energii uzyskanej z pożywienia.

Sód

Sód to kolejny składnik, którego nadmierne spożycie może powodować problem z zrzuceniem zbędnych kilogramów. Jego podwyższona zawartość w organizmie powoduje zatrzymanie wody oraz zmniejsza metabolizm. Produkty, które są bogate w sód to m.in.: wędliny, gotowe dania mrożone, konserwy czy płatki śniadaniowe.

Cukier

Nie podlega najmniejszej dyskusji fakt, że nasz organizm do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje glukozy. Jednak zalecane, aby pochodziła ona z pełnowartościowej żywności i zdrowych węglowodanów jak: warzywa, owoce czy pełnowartościowe produkty zbożowe. Zalecane jest czytanie etykiet znajdujących się na opakowaniach produktów.

Składniki żywieniowe, które powodują tycie
Będzie nam miło gdy ocenisz naszą pracę
Share.

About Author

Miłośnik koszykówki dla którego zdrowe odżywianie i sport to styl życia, nie obowiązek. Każdego dnia staramsię inspirować do działania i zrzucenia zbędnych kilogramów setki polaków.

Leave A Reply