Zespół przewlekłego zmęczenia to stan,który w konsekwencji może doprowadzić do wyczerpania organizmu. Poniżej znajdziesz objawy, które pozwolą Ci go zdiagnozować. Osoby z zespołem przewlekłego zmęczenia bardzo często mają wahania nastroju. Jednego dnia mają mnóstwo energii i czują, że mogą wszystko,a kilka godzin później myślą tylko o tym, by jak najszybciej położyć się spać. Poniżej kilka porad dla osób, którym często brakuje siły do działania.

Zadbaj o relaks i czas wolny

Branie na siebie zbyt wielu obowiązków wpędza w chorobę. Jeżeli pracujesz więcej niż 8-10 godzin w ciągu dnia to Twój organizm nie będzie mógł się odpowiednio zregenerować. Zastanów się, czy nie tracisz czasu na rzeczy, które wcale nie są dla Ciebie korzystne.

Zadbaj o sen

Zespół przewlekłego zmęczenia wynika z faktu, że pracujesz do późna, a następnie zamiast położyć się spać, robisz inne rzeczy. Ustal sam ze sobą,że po przyjściu do domu,robisz wszystko,aby przede wszystkim zrelaksować się.

Ogranicz zamartwianie się codziennymi problemami

Na stres organizm traci bardzo dużo energii. Może być on wywołany przez wiele problemów, takich jak: kłopoty finansowe, konflikty rodzinne, czy w pracy. Niezależnie, jakie powody go wywołują zwalcz go za pomocą metod, które najlepiej sprawdzają się w Twoim przypadku. Do sposobów radzenia sobie ze stresem należy medytacja, joga, czy sport.

Poznaj swoje słabe strony

Świadomość swoich ograniczeń pozwala osiągnąć więcej, ponieważ łatwiej poradzisz sobie ze stresem. Staraj się więc unikać sytuacji, w których dochodzi do stresu i ustal czas,jaki możesz poświęcić na pracę.

Ustal porządek dnia

W sytuacji, gdy regularnie zajmujesz się jakąś działalnością, to na pewno zdajesz sobie jak duże znaczenie ma dobra organizacja czasu. Planowanie sobie rozkładu dnia pozwala zapanować nad stresem.

Zadbaj o dietę i aktywność fizyczną

Zapewne zauważyłeś, że po zjedzeniu hamburgera, czy ciastka odczuwasz silne poczucie zmęczenia. Zmniejsz ilość nasyconych tłuszczów w diecie, jedz więcej warzyw, pełnoziarnistego pieczywa, chudego mięsa i ryb oraz niskotłuszczowego nabiału. Dodatkowo zadbaj o ćwiczenia. Warto wybrać niezbyt intensywne ćwiczenia i wykonywać je rano, dzięki czemu zwiększysz utlenienie swojej krwi i poprawisz pracę mózgu.

Share.

About Author

Miłośnik koszykówki dla którego zdrowe odżywianie i sport to styl życia, nie obowiązek. Każdego dnia staramsię inspirować do działania i zrzucenia zbędnych kilogramów setki polaków.

Leave A Reply