Wielu z nas nie może rozstać się ze słodkim smakiem ciasta zjadanym do popołudniowej kawy. Jednak dieta odchudzająca wymaga po części zrezygnowania z jedzenia cukrów prostych. Aby jednak zachować odpowiednią ilość kalorii dostarczają w ciągu dnia wielu rezygnuje z posiłki na rzecz słodkiej przekąski. A stąd już niedaleka droga do uzależnienia od słodkiego smaku. Ponadto spożywanie w nadmiarze cukrów prostych prowadzi do powstania cukrzycy, nałogów żywnościowych, zwiększenia masy ciała, objawów ADHD, hipoglikemii, trądziku i innych schorzeń. Stąd też warto jest podjąć walkę z węglowodanami prostymi, aby cieszyć się zdrowiem oraz zgrabną sylwetką.

Co robić, aby wyeliminować cukier z diety?

Jednym ze sposobów jest odzwyczajanie organizmu od słodkiego smaku. Cukier jest jak narkotyk. Abyś jednak nasze ciało mogło sprawnie funkcjonować potrzebuje glukozy, ale potrzebuje jej w pełnowartościowej żywności, czyli warzywach, owocach czy produktach pełnoziarnistych. Odstaw słodzone napoje, a nawet słodkie soki owocowe. Pamiętaj również o tym, aby przez pierwsze dwa tygodnie zrezygnować z jedzenia słodkich owoców. Jeżeli będziesz miał z tym problem, sięgnij po cytrusy albo jagody.

Wprowadzając do jadłospisu więcej chudego mięsa, jaj, ryb czy naturalnych jogurtów hamujesz nadmierny apetyt. Regularne spożywanie tych produktów pozwoli Ci szybciej uzyskać uczucie sytości oraz przyspieszy Twój metabolizm. Nie warto jest jednak popadać w skrajność i doprowadzać do sytuacji, w której to białko jest jednym składnikiem diety. Jeżeli zadbasz o odpowiednią podaż białka możesz być pewien, że Twoje ciało nie będzie domagać się słodkiego godzinę po obiedzie.

Spróbuj również…

Aby móc cieszyć się życiem w pełnym zdrowiu, wcale nie jest powiedziane, że należy jeść chleb. Nawet zdrowe odmiany chleba zawierają drożdże, które żywią się cukrem. Stąd też często ochota na zjedzenie czegoś słodkiego. Postaraj się zminimalizować ilość pieczywa w swojej diecie. Na śniadanie możesz zjeść płatki owsiane czy jogurt z owocami. Dobrym pomysłem jest również, abyś do swojego jadłospisu dołożył nieco tłuszczów, które również pomogą Ci z nadmiernym apetytem. Wyborem, który będzie smaczny i zdrowy są wiórka kokosowe, orzechy, awokado, jajka, kakao czy oliwa z oliwek. Zdrowe tłuszcze w korzystny sposób wpływają na metabolizm, pracę serca oraz zaspokajają apetyt. Bonusem jest również poprawa kondycji Twojej skóry!

Wyeliminuj słodkie słodziki

W chwili, gdy próbujesz pozbyć się cukru ze swojej diety zdecydowanie warto jest wyeliminować spożycie słodzików, które powstały na bazie sztucznych składników. Za to warto jest sięgnąć po stewię czy cukier brzozowy – są to naturalne słodziki, które dodatkowo przyczyniają się od obniżenia poziomu cukru we krwi. Dobrym wyborem będzie również miód, agawa czy syrop klonowy.

Zdecydowana większość problemów żywieniowych wynika z nieprawidłowych nawyków. To one sprawiają, że nawet jeżeli uda nam się schudnąć kilka kilogramów, to za jakiś czas znów tyjemy. Eliminując błędy żywieniowe poprzez wykorzystanie zdrowych zamienników osiągniemy zamierzony efekt, a przede wszystkim utrzymamy należytą wagę ciała.

 

Sposoby, które pozwolą pokonać Ci ochotę na słodycze
5 (100%) 1 vote
Share.

About Author

Niezwykle zgrany zespół, dla którego zdrowe odżywianie i sport to styl życia, nie obowiązek. Każdego dnia staramy się inspirować do działania i zrzucenia zbędnych kilogramów setki polaków.

2 komentarze

  1. Moja przyjaciółka przez bardzo długi czas była po prostu uzależniona od słodyczy! Nie boję się używać tego słowa, bo cukier to naprawdę narkotyk, który może zrujnować nasze zdrowie. Bardzo trudno jest się odzwyczaić od słodkiego, zwłaszcza, że cukier znajduje się w wielu różnych produktach, a kiedy osobę uzależnioną najdzie ochota na słodkie to jest w stanie w środku nocy ruszyć do nocnego sklepu po batonika :/ trzeba stopniowo ograniczać cukry, ale nie ma się co oszukiwać – do tego trzeba bardzo silnej woli…

  2. Ja tam uważam, że wszystko jest dla ludzi, ale oczywiście w racjonalnych ilościach. Jeśli ktoś naprawdę nie potrafi się powstrzymać przed zjedzeniem bardzo dużych ilości słodyczy to rzeczywiście jest to problem… z tego co pamiętam to chyba chrom znacznie zmniejsza ochotę na słodycze, więc może warto się nim zainteresować. Nie wiem dokładnie w jakich pokarmach występuje go najwięcej, ale łatwo można znaleźć takie informacje, chociażby w sieci. Można też chyba po prostu kupić chrom w tabletkach w aptece 😉

Leave A Reply