Spożywanie posiłków w godzinach wieczornych to zmora wielu, nie tylko z tego powodu w jaki sposób żywność jest metabolizowana, ale i również ze względu na jej ilość, która nierzadko jest spożywana w nadmiarze. Jeżeli co wieczór walczysz sam ze sobą, aby nie sięgnąć do lodówki po coś do zjedzenia, łamiesz się, by tuż po chwili znów zrobić się głodnym do tego stopnia, że znów podjadasz, co tylko nawinie Ci pod rękę. Zdecydowanie lepiej dla Ciebie jeżeli zrobisz sobie porządną kolacje, a wtedy unikniesz i wyrzutów sumienia i pustych kalorii. Sprawdź po, co najlepiej sięgnąć wieczorem!

Jak powinna wyglądać dietetyczna kolacja?

Najważniejszą kwestią, o którą musisz zadbać to skład Twojej diety w ciągu dnia. Musisz zdawać sobie sprawę z faktu, że pomijanie posiłków prowadzi do obżarstwa. Jedne z najnowszych badań pokazują, że tylko 13% ludzi jedzących trzy posiłki w ciągu dnia podjada wieczorem. Wśród osób, które wykluczają ze swojego jadłospisu śniadania to już 24% z tych, którzy mają problem z wieczornym podjadaniem. Z kolei wśród grona tych, którzy pomijają śniadania i obiad, znajduje się już 60% osób podjadających w późnych godzinach dnia. W momencie, kiedy w Twojej diecie obecne jest śniadanie, obiad i kolacja oraz rozsądnie planujesz przekąskami  masz zdecydowanie większe szanse na to, żeby nie tylko schudnąć, ale i utrzymać efekt odchudzania się.

Kolejna sprawa dotyczy faktu, że dla większości wieczór to czas błogiego relaksu. Jedni ten czas traktują jako możliwość nadrobienia zaległości w pracach domowych i innych obowiązkach. Niezależnie od tego w jaki sposób spędzasz wieczór to nieświadome podjadanie sprawia zwiększoną podaż kalorii. Stąd też ta ważne jest, abyś sprawdził ilość kalorii, która została Ci  na zjedzenie kolacji po całym dniu.

Ranking diet, sprawdź najskuteczniejszą

Co powinno znaleźć się na Twoim talerzu?

Przede wszystkim zadbaj o to, aby dostarczyć organizmu chudego białka, które znajdziesz w chudym mięsie, owocach morza, drobiu bez skóry, białkach jaj,  produktach sojowych i niskotłuszczowym nabiale. Na talerzu powinny znajdować się również źródło węglowodanów złożonych, które najlepiej jeśli pochodzą z warzyw, owoców, które są bogate w błonnik oraz wodę. Postaraj się ograniczyć do minimum ilość spożywanych płatków śniadaniowych i pieczywa najczęściej spożywanego rankiem. Wybierz pełnowartościowe i zdrowe zamienniki, które są bogate w błonnik oraz znacznie bardziej sycące. Zaleca się, aby do kolacji dodać niewielką ilość tłuszczy nienasyconych.

Napój do kolacji

Rodzaj napojów wypijanych w ciągu dnia, jak i również wieczorem ma duże znaczenie. Do kolacji można śmiało sięgnąć po wodę, a jeżeli nie przepadasz za czystą warto, abyś wrzucił do szklanki plasterek cytryny bądź limonki.

Zdrowa kolacja – o czym musisz pamiętać?
5 (100%) 1 vote
Share.

About Author

Niezwykle zgrany zespół, dla którego zdrowe odżywianie i sport to styl życia, nie obowiązek. Każdego dnia staramy się inspirować do działania i zrzucenia zbędnych kilogramów setki polaków.

2 komentarze

  1. U nas w domu staramy się przygotowywać kolację wspólnie, dzięki czemu zwykle nie robimy jakich wielkich ilości i zwracamy uwagę co znajdzie się na stole. Mąż jest zapalonym wędkarzem, więc często serwujemy sobie różne rybki z piekarnika, z dodatkiem jakiś fajnych warzyw. Takie danie fajnie syci, ale jednocześnie nie sprawia, że nagle wszyscy łapiemy się za brzuchy z przejedzenia 🙂 naszym jedynym „grzechem” w tym przypadku są dwa kieliszki wina do tego zestawu, ale czasem warto sobie trochę odpuścić 😉

  2. Oj, z kolacją to ja mam odwieczny problem 🙁 wiem, że nie powinno się jeść zbyt dużo, ale po powrocie do domu jestem tak głodny, że ładuję w siebie duże ilości jedzenia, bez względu na to czy jest to jakaś sałatka, czy pasta do kanapek… nie wiem sam jak rozwiązać ten problem. Pewnie dobrze byłoby zjeść jakąś przekąskę jeszcze przed wyjściem z pracy, ale zwykle po prostu nie mam na to czasu. Ehhh chyba nie pozostaje nic innego jak próbować nauczyć się samodyscypliny, albo poprosić żonę żeby zaczęła mi wydzielać mniejsze porcje 😉

Leave A Reply