Wiele badań dowiodło, że spożywanie zdrowych tłuszczy pozwala nie rzucać się łapczywie na słodycze czy fast foody. Są również one potężną bronią przeciwko depresji, zaburzeniom odżywiania i stanom lękowym. Wprowadzenie ich do codziennego jadłospisu niesie ze sobą wiele korzyści wobec czego warto jest po nie sięgnąć.

Migdały i masło migdałowe

Włączenie ich do swojej diety pozwoli podnieść poziom magnezu, który wykazuje działanie uspakajające, wpływa poprawnie na funkcjonowanie układu mięśniowego i nerwowego oraz zapobiega i leczy bóle głowy. Magnez eliminuje uczucie zmęczenia. Migdały są bogate z jednonienasycone kwasy tłuszczowe, które pozwalają zrzucić zbędne kilogramy, ale i również mają dobroczynne działanie na serce. Trzeba również dodać, że zawierają one błonnik, białko oraz witaminę E. Ponadto zapobiegają skokom cukru we krwi oraz nagłym uczuciom głodu. Z kolei masło orzechowe można z łatwością przygotować samemu w domu. Wystarczy zmiksować szklankę migdałów, dodać olej roślinny – dobrze jest zastosować olej kokosowy, do smaku dołożyć łyżkę miodu lub syropu z agawy.

Pestki dyni

Są bogate w witaminę E i cynk, które korzystnie wpływają na działanie układu odpornościowego, poprawiają wygląd włosów, skóry i paznokci. Cynk zapobiega infekcjom, suchości skóry oraz pomaga utrzymać prawidłową masę ciała. Trzeba dodać, że pestki z dyni mają odczyn zasadowy, co oznacza, że przeciwdziałają nadmiernej kwasowości w organizmie. Tworząc swój własny mix i łącząc je z migdałami oraz rodzynkami tworzą zdrową przekąskę przed kolacją.

Orzechy brazylijskie

Jeden orzech brazylijski jest w stanie pokryć dzienne zapotrzebowanie na selen. Selen to minerał, który pomaga utrzymać prawidłową masę ciała, podnosi odporność organizmu, poprawia wygląd skóry, przyczynia się do utrzymania równowagi hormonalnej oraz wpływa korzystnie na pracę serca. Jest to doskonała broń do walki z uczuciem głodu – w szczególności, gdy chcemy zjeść coś słodkiego. Ponadto są dosyć lekkostrawne, co jest dobrą wiadomością, dla tych wszystkich, którzy nie tolerują orzechów.

Olej kokosowy

Szturmem wbił się na nasz rodzimy rynek i rozkochał w sobie rzeszę konsumentów. Jest to zdrowa alternatywa dla wszystkich rodzajów tłuszczy, a ponadto może być stosowany jako kosmetyk. Dodaje dużo energii, obniża łaknienie na słodycze oraz posiada działanie przeciwwirusowe. Można go dodać do płatków owsianych, jogurtu czy budyniu.

Gorzka czekolada

Dobrym wyborem będzie na pewno czekolada o wysokiej zawartości miazgi  kakaowej oraz jak najmniejszej ilości cukru bądź bez tego dodatku. Czekolada jest bogata w magnez, żelazo, błonnik i zawiera tłuszcze podobne do orzecha kokosowego. Zjedzenie jednej kostki czekolady gorzkiej nie tylko poprawi Ci humor, ale i również obniży ochotę na zjedzenie czegoś słodkiego.

Awokado

Jest to bardzo popularny owoc, który bogaty jest w białko, błonnik, witaminę E, tłuszcze jednonienasycone oraz kwas foliowy. Ponadto tłuszcze w nim zawarte obniżają poziom cukru we krwi.

Źródła zdrowych tłuszczy w diecie
Będzie nam miło gdy ocenisz naszą pracę
Share.

About Author

Niezwykle zgrany zespół, dla którego zdrowe odżywianie i sport to styl życia, nie obowiązek. Każdego dnia staramy się inspirować do działania i zrzucenia zbędnych kilogramów setki polaków.

Leave A Reply