Badacze z Uniwersytetu w Minnesocie, że poziom witaminy D w organizmie człowieka, może odgrywać istotną rolę w zdolności do tracenia na wadze. Tym samym stało się jasne, że są to bardzo ważne informacje dla wszystkich odchudzających się. Prowadzący badanie Dr Shalamar Sibley wyjawił, że podczas rozpoczynania diety istotne znaczenie ma poziom witaminy D w organizmie. Okazuje się, że przechodząc na niskokaloryczną dietę z niskim poziomem tej witaminy mamy duże szanse na to, że nasza efektywność w gubieniu kilogramów będzie znacznie obniżona, a nawet zablokowana.

Co dokładnie wykazało badanie?

Badanie objęło grupę 38 osób –w wyniku badania ustalono, że wyższa ilość witaminy D oznacza dla odchudzających lepsze perspektywy w odchudzaniu, zwłaszcza w okolicach brzucha. A jak wiadomo brzuch to jedno z newralgicznych miejsc, w którym to gromadzi się tkanka tłuszczowa.

Po ujawnieniu wyników badań pojawiło się inne pytanie- czy niedobór tej witaminy może powodować otyłość? Dr Sibley zlecił dalsze badania, które pomogą bardziej zgłębić szczegóły wpływu witaminy D na odchudzanie. Jedno jest pewne- jeżeli ktoś ma niedobory witaminy D to jej uzupełnienie w połączeniu ze standardowymi metodami odchudzania są w stanie przynieść zadawalające efekty.

Gdzie szukać witaminy D?

Bardzo niewielka ilość produktów spożywczych jest źródłem tej witaminy. Najwięcej jej występuje w tłustych rybach: makrela, tuńczyk, łosoś oraz śledź. Poza tym niewielkie ilości występują w żółtku jaj oraz serze. Zanim jednak sięgniesz po produkt koniecznie musisz przyjrzeć się jego składzie – część z nich jest wzbogaconych dodatkiem witaminy D, np.: jogurt, mleko czy płatki śniadaniowe.

Promienie światła słonecznego to również dobre źródło tej witaminy. Naukowcy są zdania, że aby zyskać odpowiednią ilość witaminy D z promieniowania słonecznego powinniśmy przynajmniej dwa razy w tygodniu wystawiać się na działanie słońca przez 5 do 30 minut. Rzecz jasna trzeba pamiętać o kremie do opalania oraz nakryciu na głowę. Pamiętaj jednak, że promienie słoneczne niosą ze sobą poważne ryzyko poparzeń oraz zachorowania na raka skóry.

Ranking diet, sprawdź najskuteczniejszą

Pozostają również farmaceutyczne źródła witaminy i suplementy. Zdecydowanie to rozwiązanie jest polecane dla osób często przebywających w domu, którzy nie lubią ekspozycji na słońce. Zanim jednak sięgniesz po produkt powinieneś temat przedyskutować ze swoim lekarzem.

Zdecydowanie warto jest raz na jakiś czas przyjrzeć się dokładnie temu, co dzieje się w świecie nauki. Śledzenie nowinek powiązanych z tematem odchudzania pozwoli jeszcze lepiej zrozumieć Ci cały skomplikowany proces.

Share.

About Author

Miłośnik koszykówki dla którego zdrowe odżywianie i sport to styl życia, nie obowiązek. Każdego dnia staramsię inspirować do działania i zrzucenia zbędnych kilogramów setki polaków.

Leave A Reply