W wielu miejscach możemy znaleźć zalety, jakie niesie trening na czczo. Podawane są informacje na temat zwiększonego spalania tłuszczu i możliwości uzyskania szybszych efektów. Jednak czy ćwiczenia na pusty żołądek są naprawdę efektywne? A może to właśnie brak przekąski przed treningiem zmniejsza intensywność ćwiczeń?

Jeść czy nie jeść przed aktywnością fizyczną?

Liczne badania sugerują, że ćwiczenia na czczo zwiększają tempo z jakim to mięśnie zużyją tłuszcz jako paliwo podczas treningu. Inaczej ujmując ćwiczenia na pusty żołądek mogą stymulować większe spalanie tkanki tłuszczowej niż trening zaraz po posiłku. Ponadto ćwiczenia na czczo są w stanie zapobiec spadkom cukru we krwi, które z kolei mogą powodować zawroty głowy, osłabienie a nawet omdlenia podczas naprawdę wyczerpujących ćwiczeń.

Podczas, gdy ciało spala więcej tłuszczu podczas treningu na pusty żołądek, nie musi to mieć aż takiego znaczenia jeżeli chodzi o utratę wagi. Z kolei warto jest mieć na uwadze, że inne badania sugerują, iż rzeczywista ilość tłuszczu i kalorii spalonych podczas ćwiczeń na czczo w ostateczności nie różni się od ilości tłuszczu spalonego podczas treningu przed którym zostało zjedzone śniadanie.

Jak to w zasadzie jest?

Mimo faktu, że przekąska przed treningiem to dodatkowe kalorie to liczne badania wskazują na to, że zjedzenie przekąski przed ćwiczeniami w znacznym stopniu zwiększają wytrzymałość. Korzyści ze zjedzonych przekąsek przed treningiem mogą być odczuwalne nawet po zakończonym treningu. Inne z kolei badania pokazują, że kobiety, które jadły węglowodany  złożone przed treningiem spożywały zdecydowanie mniej kalorii przez resztę dnia aniżeli te, które na trening wybrały się na czczo.

Pojawia się zatem pytanie: co może być zdecydowanie lepszym paliwem przed treningiem? Okazuje się, że wybór przekąski jest kwestią osobistych preferencji. Musisz mieć na uwadze fakt, że stosowanie zaleceń zdrowego odżywiania jest podstawą do prawidłowej regeneracji organizmu po ćwiczeniach fizycznych.

O tym musisz pamiętać!

Najczęstsze problemy z nadwagą ograniczają się do złych nawyków żywieniowych. To one sprawiają, że nawet jeśli chudniemy kilka kilogramów to za jakiś czas znów wracamy do starej wagi ciała. Dlatego tak ważne staje się ich wyeliminowanie, aby w móc cieszyć się zgrabną sylwetką, a przede wszystkim zdrowiem i dobrym samopoczuciem przez długi czas.

Trenować na czczo, czy po posiłku? Sprawdź, co radzą profesjonaliści
5 (100%) 3 votes
Share.

About Author

Niezwykle zgrany zespół, dla którego zdrowe odżywianie i sport to styl życia, nie obowiązek. Każdego dnia staramy się inspirować do działania i zrzucenia zbędnych kilogramów setki polaków.

3 komentarze

  1. Mój chłopak codziennie rano biega i czuje się naprawdę dobrze, mimo, że nie je wcześniej śniadania, ale ja bym chyba nie dała rady. Zazwyczaj zaraz po tym jak się budzę odczuwam głód i nie wiem czy dałabym radę cokolwiek zrobić z pustym żołądkiem. Nie wiem tylko ile powinnam odczekać po posiłku zanim zacznę ćwiczenia. Już nawet nie chodzi tylko o śniadanie, ale też o inne posiłki w ciągu dnia, bo czasem zdarza mi się wstępować na siłownię po pracy 🙂 Wiem, że to może zależeć od różnych czynników, ale mniej więcej?

  2. Mówiąc szczerze, liczyłam na jakieś bardziej konkretne informacje. Jakieś propozycje odpowiednich przekąsek przed treningiem? No i ile wcześniej je jeść?

  3. Aleksander on

    W moim przypadku, jeśli zaraz po wstaniu nie zaliczę treningu to po prostu nie ma szans żebym się do niego zmobilizował później w ciągu dnia! Dlatego wstaję z łóżka, chwytam torbę i biegnę na siłownię. Ćwiczę tak już od kilku dobrych lat i jeszcze nie zauważyłem, żeby coś było nie tak, więc jak dla mnie trening na czczo jest jak najbardziej w porządku. Ale tak jak wspomniano w artykule, w sumie każdy przypadek jest inny, więc nie twierdzę, że każdemu musi to odpowiadać 🙂 jak ktoś nie ma rano mocy bez paliwa w postaci śniadania to naturalnie trzeba się posilić zanim zaczniemy „katować” nasze ciało 😉

Leave A Reply